Verdensmål

• Verdensmålsprisen i Dansk Affaldsforening

Årets indstillede projekter til Verdensmålsprisen spænder bredt – fra mindre deponering og mere genbrug til bedre jobs og visionære måder at tænke genbrugsstationer på.

• Kvashegn Renosyd

Nu er der åbent for indstillinger til Brancheforeningen Cirkulærs verdensmålspris, som uddeles på foreningens årsmøde til et medlem, der har gjort en aktiv indsats for at indfri verdensmålene.

• talerstol-genbrugstræ-folkemødet
    Folkemødet

Et nyt genbrugssamarbejde blev fejret under årets Folkemøde, hvor unge tømrerlærlinge har arbejdet med genbrugstræ.

• Renosyd vinder verdensmålsprisen

Renosyd modtager Brancheforeningen Cirkulær verdensmålspris for sit kvashegn-initiativ, hvor borgernes haveaffald bliver omdrejningspunkt for lokalt engagement i den grønne omstilling - blandt andet på skoler. Det reducerer affaldsmængderne, binder CO2, styrker biodiversiteten – og bidrager til undervisningen i skolerne.

• Verdensmålspokalen

Renosyds kvashegn, Vestforbrændings genbrugsmål og Arwos’ indsats for at involvere medarbejderne i mere genbrug er de nominerede projekter til Brancheforeningen Cirkulærs verdensmålspris.

• affald2023

Programmet er på plads for vores årsmøde Affald 2023.

• piktogrammer-Riga

De oprindeligt danske piktogrammer til affaldssortering er nu ved at blive taget i brug i de baltiske lande. Brancheforeningen Cirkulær og den fælles skandinaviske piktogramforening EUPicto har deltaget i det Nordisk Ministerråd-støttede projekt.

• verdensmaalpris-vestforbraending-affald2022

Vestforbrænding modtager Brancheforeningen Cirkulærs verdensmålspris for sit HaloSep-anlæg, der omdanner flyveaske, et restprodukt fra energiudnyttelse af affald, til genanvendelige metaller, vejsalt og renset aske.

• verdensmål

ARGO, Nomi4s og Vestforbrænding er nomineret til Brancheforeningen Cirkulærs verdensmålspris, som uddeles på foreningens årsmøde 3. marts. Læs om de tre projekter her.

• verdensmål

Hele syv projekter er indstillet til Brancheforeningen Cirkulærs verdensmålspris.