Farligt_affald_piktogram

Seminar om indsamling af farligt affald

Temadag
-

Brancheforeningen Cirkulær inviterer til seminar om affaldsindsamling af farligt affald (henteordninger og bringeordninger ’tættere på end genbrugspladsen’). Afsættet er Miljøstyrelsens arbejde med ensretning af de kommunale indsamlingsordninger.

Seminaret afholdes med udgangspunkt i Miljøstyrelsens rapport "Analyse af affaldsindsamling af farligt affald, småt elektronik og batterier", som er udarbejdet af COWI fra februar 2019.

Derudover skal vi ved inspirationsoplæg fra medlemmer og eksterne aktører, sætte ord på, hvilke indsamlingsmetoder for farligt affald der fungerer bedst, og høre om udfordringerne ved arbejdsmiljøet under indsamlingerne. Til sidst skal vi komme med bud på, hvilken viden vi mangler fremover, og sætte fokus på gode cases fra dagen, som vi kan skabe god kommunikation omkring.

Formen på dagen vil være oplæg, debat på ’scenen’ samt debat i mindre grupper ved bordene.

Programmet er under udarbejdelse og vil blive gjort tilgængeligt hurtigst muligt her på siden.

Pris og tilmelding

• Pris for medlemmer: 1.000 kr. ekskl. moms

• Pris for ikke-medlemmer: 1.500 kr. ekskl. moms

Der er plads til 30 deltagere og pladserne gives efter først til mølle-princippet.

Tilmeldig skal ske senest d. 1. december 2019. Tilmeldinger er bindende.

Nana Winkler
7231 2075