Fors - sorteringssystem

Temadag om samskabelse og borgerinvolvering

Temadag
-

Brancheforeningen Cirkulær inviterer til temadag om borgerinvolvering og samskabelse i affaldssektoren.

Designskolen Kolding vil designe til og med mennesker

Design for People hedder en af kandidatuddannelserne på Designskolen Kolding. Og netop design med brugeren - mennesket - i centrum er et afgørende element i undervisningen af morgendagens designere.

v. Anne Corlin, programansvarlig og ph.d-stipendiat, Designskolen Kolding.

Co-creation in the danish waste sector
Hvordan arbejder affaldssektoren med co-creation og samskabelse? Og hvordan kan vi blive bedre? Det har fire amerikanske studerende fra Worcester Polytechnic Institute undersøgt og analyseret for Brancheforeningen Cirkulær over den seneste 1½ måned. På temadagen fremlægger de resultaterne af deres undersøgelser. Oplægget foregår på engelsk.

v. Dylan Felty, Kyle Hanlon, Jean Philippe Miralda og Tyler Wilson, Worcester Polytechnic Instute

Teknologirådets 57 metoder til samskabelse - og hvordan man aktiverer unge
I mange år har Teknologirådet arbejdet med samskabelse og borgerinvolvering - hvilket blandt andet har resulteret i et online-værktøj med 57 metoder til samskabelse og borgerinvolvering, samt en samling gode råd til, hvordan man kan involvere børn og unge i samskabelsesprojekter.

v. Katrine Lindegaard Juul, projektleder,Teknologirådet.

Nemmere affaldssortering: Piktogrammer, fælles sorteringskriterier og ensartet emballage
Med en række initiativer i udspillet Den Grønne Tråd ønsker Brancheforeningen Cirkulær at gøre det enklere at sortere affald. Blandt elementerne er udvikling af fælles sorteringskriterier og videre brug af de fælles piktogrammer. Foreningens holdning præsenteres og der gøres status på projekterne.

v. Niels Toftegaard, kommunikationskonsulent, Dansk Afffaldsforening

Niels Toftegaard