Affaldspersonaer

I takt med, at cirkulær økonomi, klima og miljø i stigende grad er kommet på dagsordenen, er der også kommet større fokus på affaldssortering. Danskerne vil gerne sortere deres affald, men motiveres forskelligt, viser Brancheforeningen Cirkulærs undersøgelse af danskernes holdning til at sortere affald.

Brancheforeningen Cirkulær har kortlagt danskernes holdning til at sortere affald og identificeret fire typer.

Konklusionen er, at borgerne generelt gerne vil sortere, men at de motiveres forskelligt.

• Idealisterne skal have mere viden og ambitiøse løsninger - de er vores superambassadører.
  • De bekvemme er motiverede, men skal have enkle og let tilgængelige løsninger.
  • Pragmatikerne følger med, så de skal blot vide, hvad de skal gøre.
  • De ligeglade skal vi kun bruge ressourcer på, hvis nytteværdien er tydelig.
Affaldspersonaer