Brancheforeningen Cirkulær får ny politisk chef

Den 1. oktober begynder Kathrine Olldag som ny politisk chef for Brancheforeningen Cirkulær.

Kathrine-Olldag

Brancheforeningen Cirkulær opruster sin politiske interessevaretagelse med ansættelsen af Kathrine Olldag som ny politisk chef.

Kathrine Olldag er tidligere medlem af Folketinget for Radikale Venstre, har kommunal ledererfaring og har senest været ansat som politikudvikler i Dansk Industri.

Hun ser frem til sammen med kommunerne og affaldsselskaberne at sætte turbo på omstillingen til en cirkulær økonomi, og ser foreningens navneskifte til Brancheforeningen Cirkulær som en manifestering af sektorens ambitioner.

”Jeg ser organisationens navneskifte som et signal om, at ærmerne er smøgede op, ambitionerne er i top og at samfundets tårnhøje ambitioner er berettigede. Det er et drømmejob at være med til at bane vej politisk for den cirkulære økonomi, både i kommunerne, i Folketinget og i EU – og jeg glæder mig til at komme i gang,” siger Kathrine Olldag.

”Folketingets politiske aftaler er ved at blive implementeret, og fra EU er der nye og ambitiøse regler på vej om bl.a. reparation, sporbarhed og design. Det er godt nyt, at der endelig ser ud til at blive stillet krav til produkter og emballager – men om det vil styrke omstillingen til cirkulær økonomi, afhænger fuldstændigt af, hvordan Danmark implementerer de nye regler. Det glæder jeg mig til at arbejde med,” siger hun.