Brancheforeningen Cirkulærs anbefalinger til brug af bilag 5-formlen

Regeringens Ressourcestrategi kræver, at kommunerne i 2022 indsamler minimum 50 procent af syv fokusmaterialer til genanvendelse. Det er lettere sagt end gjort at regne den ud.

Fokusfraktioner

Derfor har Brancheforeningen Cirkulær skrevet en række anbefalinger til, hvordan foreningens medlemmer kan anvende den såkaldte bilag 5-formel bedst muligt. Formlen bruges til beregne genanvendelsesprocenten.

Notatet beskriver en række udfordringer ved formlen, samt hvordan man kan komme omkring disse udfordringer.

Derudover kan medlemmerne selv indtaste tal i det tilhørende excel-regneark.

Brancheforeningen Cirkulær har også sammensat en infografik, der illustrerer, hvordan Danmarks 50 procents-mål ikke direkte kan sammenlignes med andre EU-landes procenter.

Find dokumenterne under 'Udgivelser'.

Niels Toftegaard
Kommunikationschef