Her er de indstillede til verdensmålsprisen

Hele syv projekter er indstillet til Brancheforeningen Cirkulærs verdensmålspris.

verdensmål

I år er intet mindre end syv gode tiltag indstillet til Verdensmålsprisen - og dermed lever prisen flot op til formålet om at inspirere hele sektoren til at bruge verdensmålene aktivt i såvel strategi som daglige drift.

Samtidig viser projekterne den enorme spændvidde, der er i den kommunale affaldssektors arbejde med verdensmål, cirkulær økonomi og den grønne omstilling - lige fra højteknologiske innovationsprojekter til hverdagsnær kreativitet i folkeskoler.

Prisen uddeles på Brancheforeningen Cirkulærs årsmøde den 3. marts. Forud for uddelingen af prisen på Affald 2022 vil feltet blive snævret ind til tre nominerede.

Herunder kan du se de indstillede initiativer, og på vores temasite om verdensmålene og affaldssektoren kan du læse mere om projekterne.

• ARC: Pilotanlæg til CO2-fangst

• ARC: Delezone på genbrugsplads i Vermlandsgade