Ny bestyrelse i Brancheforeningen Cirkulær

Arne Boelt er ny formand og Thomas Møller Nielsen ny næstformand for Brancheforeningen Cirkulær, da foreningen torsdag fik ny bestyrelse.

Arne Boelt og Thomas Møller Nielsen

Brancheforeningen Cirkulærs nye formand er Arne Boelt (th) og næstformand Thomas Møller Nielsen (tv). Foto: Brancheforeningen Cirkulær.

Brancheforeningen Cirkulær har fået ny bestyrelse og formandsskab. Arne Boelt fra RenoNord-AVV bliver ny formand og Thomas Møller Nielsen fra Halsnæs Forsyning ny næstformand.

Det er resultatet efter torsdagens generalforsamling i Brancheforeningen Cirkulær. Den nye bestyrelse skal de kommende fire år – indtil næste kommunalvalg – lægge den affaldspolitiske linje for foreningen på baggrund af medlemmernes interesser.

”Vi har mange ting vi skal tage stilling til, og vi har også travlt. Jeg glæder mig til at løfte arbejdet i samarbejde med hele bestyrelsen og de mange gode medlemmer i foreningen. Jeg tror vi skal vise, at vi har masser af samarbejde med de private aktører også under den gældende regulering – og så skal vi virkelige værne om borgernes tillid til affaldssortering, for deres indsats er vi dybt afhængig af,” siger Arne Boelt.

Thomas Møller Nielsen er ny næstformand og har siddet i Brancheforeningen Cirkulærs bestyrelse i fire år:

“Jeg glæder mig til at fortsatte arbejdet for kommuner og affaldsselskaber. Det gode ved Brancheforeningen Cirkulærs bestyrelse er, at vi arbejder på tværs af parti-skel for at styrke den kommunale affaldssektors bidrag til cirkulær økonomi - for det kan vi, og det vil vi,” siger Thomas Møller Nielsen.

Brancheforeningen Cirkulærs bestyrelse:

•    Arne Boelt (S), RenoNord-AVV (formand)
•    Thomas Møller Nielsen (V), Halsnæs Forsyning (næstformand)
•    Niels Hörup (V), ARGO
•    Laura Lindahl (K), ARC
•    Eva Borchorst Mejnertz (S), Kredsløb
•    Preben Friis Hauge (V), Energnist
•    Holger Schou Rasmussen (S), REFA
•    Steffen Husted Damsgaard (V), Nomi4s
•    Ellen Trane Nørby (V), Sønderborg Forsyning
•    Steen Christensen (S), Motas
•    Søren Kristensen (S), Silkeborg Forsyning

Rådgivere i Brancheforeningen Cirkulærs bestyrelse:

•    Steen Neuchs Vedel, direktør, Vestforbrænding
•    Jan Thrane, projekt- & planlægningschef, Odense Renovation,
•    Annemette Fuglsang, direktør, Renosyd
•    Michael Høj-Larsen, direktør, Kerteminde Forsyning

bestyrelse dansk affaldsforening
Brancheforeningen Cirkulærs nye bestyrelse. Øverst fra venstre: Laura Lindahl, Steffen Husted Damsgaard, Eva Borchorst Mejnertz og Niels Hörup. Forrest fra venstre: Søren Kristensen, Thomas Møller Nielsen, Arne Boelt, Preben Friis Hauge, Holger Schou Rasmussen og Steen Christensen. Ellen Trane Nørby kunne ikke være med på billedet. Foto: Brancheforeningen Cirkulær.

Arne Boelt
Formand, Brancheforeningen Cirkulær (for Nordværk)