Nye billeder i den fælles fotobank

Affaldsfotobank.dk er et fælles foto-bibliotek med billeder af affald til fri afbenyttelse. Brancheforeningen Cirkulær har sammen med vores medlemmer tilføjet nye billeder til fotobanken.

Affaldsfotobank

Den seneste tid har kommuner og affaldsselskaber doneret over 100 nye fotos til kommunernes fælles affaldsfotobank.

I kommunernes affaldsfotobank kan du finde billeder af alle tænkelige slags affald, fra bananskræller til bildæk - og nu er der kommet nye billeder til, som er venligt er doneret af Vejle Kommune, Redux - Kolding Kommune, AffaldPlus samt Ringkøbing-Skjern Kommune.

Vejle Kommune har doneret en række billeder af mange forskellige fraktioner, så der nu der nu også er flere  'modelfotos' af genbrugspladsfraktioner.

AffaldPlus har doneret billeder af mad- og drikkekartoner, så der er flere at vælge imellem, udover billederne taget i forbindelse med Miljøstyrelsens fælles Affaldssortering Nytter-materiale.

Redux - Kolding Kommune har doneret en række reportage- og situationsbilleder fra blandt andet modtageanlæg, energianlæg og genbrugspladser, fotos af japansk pileurt samt af de særlige piktogramskilte til blinde og svagtsynede.

Endelig har Ringkøbing-Skjern Kommune tidligere doneret fotos af farligt affalds-fraktioner i klare poser.

I alt er der den seneste tid kommet over 100 nye billeder ind i fotobanken.

Lidt om fotobanken

Står man som kommune og kommunalt affaldsselskab og mangler billeder og illustrationer af affaldssortering og de typer affald, man kan sortere i forskellige fraktioner, kan man oprette en bruger i fotobanken, og benytte billeder kvit og frit.

Det er altid muligt at bidrage med billeder til fotobanken - så andre kan få lige så stor glæde af jeres dem. Har man som kommune eller kommunalt affaldsselskab billeder liggende, som det er tilladt andre kommuner at bruge, så er man velkommen til at donere dem til fotobanken.

Kontakt Niels Toftegaard på nt@danskaffaldsforening.dk eller skriv til Rostra, som hoster og driver fotobanken på fotobank@rostrapr.com.

Kom til fotobanken her: Affaldsfotobank.dk

Niels Toftegaard